W fotowoltaice dla biznesu kluczowe znaczenie odgrywają przede wszystkim leady. Zarówno producenci paneli jak i monterzy generują zysk tylko wtedy, gdy uda im się sprzedać produkt lub zamontować instalację. Po stronie klienta oznacza to jednak kosztowną inwestycję na długie lata, więc nie zawsze udaje się zrealizować początkowe założenia. Na czym polega zdobywanie leadów i jak dotrzeć do potencjalnych klientów w branży fotowoltaicznej?
Lead sprzedażowy jest terminem marketingowym, którym określa się wszystkich potencjalnych klientów. Leady w fotowoltaice będą więc składać się ze zweryfikowanych szans sprzedaży - kontaktów do osób zainteresowanych montażem własnej instalacji dla domu lub biznesu. Przedsiębiorcy którzy zdecydowali się na skorzystanie z tej formy zwiększania grona odbiorców swoich usług cieszą się zdecydowanie większym przychodem niż konkurencja niewykorzystująca tego skutecznego mechanizmu. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim, nie składają ofert do zbyt ogólnej grupy potencjalnych odbiorców. Gdy produkt lub usługa trafia bezpośrednio do osób, które i tak już planowały montaż fotowoltaiki, przedsiębiorca ma wielokrotnie zwiększoną szansę na sprzedaż usługi.
Każdy lead będzie zawierać najważniejsze dane o zainteresowanym branżą podmiocie. W zależności od jego specyfiki, będzie zbierać różne dane dodatkowe. Najważniejsze pozostają jednak jego nazwa (imię i nazwisko), numer telefonu i adres e-mail, czyli najszybsze metody kontaktu z przyszłym klientem. Komplet informacji umożliwia przygotowanie spersonalizowanej oferty, którą może się zainteresować.
Czym wyróżniają się leady związane z branżą fotowoltaiczną? Przede wszystkim będą to podmioty zainteresowane zminimalizowaniem rachunków za prąd. W potencjalnej grupie odbiorców znajdą się więc mieszkańcy domów jednorodzinnych i wielorodzinnych, których swoboda w podejmowaniu decyzji jest nieco większa niż w porównaniu z mieszkańcami bloków. Fotowoltaiką mogą zainteresować się osoby, dla których duże znaczenie ma środowisko naturalne i czysta energia odnawialna. Do grupy leadów można zaliczyć także wszystkie osoby zainteresowane energetyką w Polsce i nowoczesnymi technologiami.
Chcesz zainwestować w fotowoltaikę, ale nie wiesz z jakim kosztami się to wiąże?
Wypełnij darmowy formularz i porównaj oferty sprawdzonych instalatorów w swoim województwie!
Do grona leadów może zaliczać się więcej podmiotów niż indywidualni odbiorcy. Prężnie rozwijająca się branża fotowoltaiczna oferuje także możliwość oszczędności na prowadzonej działalności. Przedsiębiorcy mogą liczyć na zminimalizowanie kosztów zasilania swoich urządzeń w zakładach pracy. Dotyczy to również rolników, którzy są dodatkowo zachęcani do montażu paneli przez korzystne programy regionalne. Na fotowoltaice można także zarobić. Decydując się na inwestycję w wielkopowierzchniową farmę fotowoltaiczną, wygenerowaną elektryczność można z zyskiem sprzedawać. W takim przypadku leadem mogą stać się nawet naprawdę sporych rozmiarów przedsiębiorstwa.
Korzystanie z leadów jest opłacalnym wyborem przede wszystkim dla wykonawców instalacji fotowoltaicznych. Ze względu na rosnąca popularność fotowoltaiki w Polsce, coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna oferować profesjonalny montaż paneli słonecznych. Skuteczna reklama i oferta dostosowana do potrzeb potencjalnych klientów może pomóc zyskać przewagę nad konkurencją. Wystarczy nawiązać współpracę z firmą, której zadaniem będzie zdobywanie i przekazywanie leadów - zlecenia same zaczną spływać do wykwalifikowanych wykonawców. Przedsiębiorca nie musi w takim wypadku samodzielnie zajmować się pozyskiwaniem klientów. W temacie takim jak leady sprzedażowe fotowoltaika jako branża ma naprawdę spory udział.